Що таке флористика
Флористика – це поєднання дизайну та декоративно-ужиткового мистецтва. В основі полягає створення квіткових композицій із трав, квітів, листя, декору. Флористика зародилася у Стародавньому Єгипті, звідки перейшла до Стародавню Грецію та Рим. На той час квіткові композиції робили для спортивних змагань та релігійних обрядів. У 15 столітті у Франції з'являється саме поняття букета, як оберемки квітів, які перев'язали стрічкою. У 17 столітті починають використовувати великі букети та композиції для прикраси палаців, створювати бутоньєрки – невеликі букетики, що кріпилися на одяг. Квіти вибирали сильно пахнуть, тому що одне з призначень композиції було в тому, щоб заповнювати приміщення ароматом і маскувати неприємні запахи.
Трохи пізніше з'явилася традиція дарувати квіти. Хорошим тоном вважалося володіння мовою рослин та розуміння символіки кольору. У цей же період починає розквітати мистецтво флористики в американських штатах Вірджинії та Меріленді, багато чого запозичуючи із традицій Англії. Часто плутають флористику та квітковий дизайн, який зосереджений на створенні композицій у кулях, вазах, кошиках та букетах із зрізаних квітів. На відміну від флористики, це комерційний напрямок. Флористика - це насамперед творче заняття, культивування квітів, вдумливе створення мистецьких композицій.
Флорист – професія (хто він, що робить і що має знати)
Флорист – це той, хто займається флористикою. Напрямків, у яких спеціалізуються, кілька.
Складання букета | Квіткова композиція має виглядати гармонійно, стильно та відповідати модним трендам. Досвідчений флорист розуміє специфіку конкретного свята чи події, знає, який букет підійде для дня народження, весілля чи поздоровлення начальства |
Подієва флористика | Флорист створює концепцію декору з квітів для заходу (бізнес-зустрічі, концерту, виставки, весілля), яка б доповнювала інші елементи. |
Дизайн інтер'єра | Квіти використовують для оздоблення квартир, ресторанів, кафе, магазинів, офісів. Щоб квіткова композиція вписалася в стиль або наголосила, потрібні поради флориста. |
Ландшафтний дизайн | Разом з іншими фахівцями флористів привертають увагу до розробки ландшафтного дизайну, організації міських урочистостей на відкритому повітрі. |
Від флориста вимагається розуміння природи рослин, знання сортів, правил догляду та вирощування. Він повинен знати основи композиції, вміти правильно оформляти букети, розміщувати в інтер'єрі, розуміти принципи колористики. Корисними будуть бізнес-навички: вміння спілкуватися з клієнтами та органами, що перевіряють, приймати замовлення, організовувати роботу колективу, займатися роздрібною торгівлею.
До додаткових навичок належать:
- Почуття стилю
- Вироблений авторський стиль
- Креативність
- Комунікабельність
- Витривалість
- Прагнення зростання
- Швидкість роботи
З перерахованих характеристик найважливіша - постійне прагнення особистісного та кар'єрного зростання. У флористиці постійно з'являються нові тренди, сорти квітів, матеріали та стилі. Щоб бути потрібним, потрібно йти в ногу з часом. Для цього регулярно переглядають публікації всесвітньо відомих флористів, читають блоги та дивляться відео, часто іноземною мовою.
Де навчаються на флориста та його кар'єрні перспективи
Переважно флористів готують на спеціальних курсах, що знайдуться у великому місті.
Там вивчають:
- Квітознавство (основи вирощування та догляду за квітами, збереження, обробка)
- Флористичні матеріали, техніка, інструменти.
- Комерцію (маркетинг, канали постачання, мерчендайзинг)
- Квітковий дизайн (фірмовий стиль, світові тренди)
- Колористика (гармонійне поєднання кольорів, символіка кольору)
- Композиція (складання букетів із живих, сухих, штучних рослин)
Окрім курсів, знання дають студії та школи флористики, спеціалізовані семінари. Школи флористів бувають національного та міжнародного рівня. Переважно вибирати курси, де у вартість включені витратні матеріали. Не менш важливий і комерційний аспект, якщо в планах використовувати флористику як джерело заробітку. На таких курсах можуть додатково навчати збереження композицій, переробки непроданих букетів. Іноді квіткові магазини готові брати непідготовлених людей без сертифікатів та дипломів, навчаючи їх тонкощам професії практично.
Однак, освіта буде необхідною, якщо людина бажає вийти за межі маленького квіткового магазинчика, самому зайнятися бізнесом або освоїти нові напрямки. У цій сфері небагато можливостей для кар'єрного зростання. Працівники переходять з одного квіткового магазину до іншого, займаються оформленням заходів в однотипних фірмах. Тому щоб вийти на новий рівень, потрібно використовувати креативність, постійно навчатися. Ця професія потрібна і немає передумов до того, що вичерпається попит на букети або квіткове оформлення. Флористи мають попит у світі шоу-бізнесу та моди, вони співпрацюють зі стилістами, дизайнерами та арт-директорами.
Робота квітковою феєю – чари чи реальність?
Робочий день починається рано з поливання квітів та збирання засохлого листя, бутонів. Змінюється вода у готових букетів. Флорист дістає та сортує квіти, розгортає папір, у який вони були упаковані під час транспортування, відправляє у холодильник наповнюватися вологою. Квіти, які вже напилися вологою, виставляються на вітрину. Це робиться до приходу відвідувачів. Протягом дня флорист складає композиції, спілкується з відвідувачами, містить у чистоті робочий простір. За день доводиться піднімати багато важких речей – короби з квітами, ємності з водою. Ще один недолік роботи – холодне повітря у приміщенні. Труднощі компенсується непоганою зарплатою, задоволеними клієнтами, їх усмішками та радістю побачивши гарних букетів.